Perkongsian Peribadi, Pendidikan dan Kerjaya. Semua Kisah Lobam

Thursday, May 10, 2012

Penghakiman PPDa Sempena Hari Kualiti 2012

10:09 PM Posted by Lobam No comments
+ Assalamualaikum.

+ Alhamdulillah syukur pada Allah atas kurniaan nikmat kesihatan, Islam dan Iman pada hari ini. Mudah-mudahan nikmat yang tidak terhingga itu akan terus kekal selamanya,

+ Hari ini saya diberi amanah untuk meneruskan usaha dalam memartabatkan bidang Bimbingan dan Kaunseling di peringkat Daerah Sabak Bernam. Tahun ini saya dilantik semula sebagai hakim bagi menghakimi Unit PPDa sempena hari Anugerah Kualiti Sabak bernam 2012.

+ Petang tadi telah berlangsung Mesyuarat Kali Pertama Penghakiman Unit HEM peringkat PPD Sabak Bernam yang diadakan di PKG Sungai Besar. Tiga unit yang mengadakan mesyuarat serentak pada petang tadi ialah Unit Disiplin, Unit PPDa dan Unit Kaunseling.

+ Bagi Unit PPDa, kumpulan kami diketuai oleh Cikgu Shukor Mohd Amin dan dianggotai oleh Cikgu Khai Ronizam Salleh, Ustaz Jaafar Ab Rahman, Cikgu Nazri Sidek, Cikgu Zalifah Omar, Cikgu Siti Rohaizah Anuar dan saya sendiri.

+ Penghakiman kali ini dibahagikan kepada empat zon utama iaitu Zon Sungai Besar, Zon Sekinchan, Zon Sabak Bernam dan Zon Sungai Air Tawar.

+ Penghakiman pula dibahagikan kepada tiga kumpulan.
   - Kumpulan Pertama - Cikgu Mohd Shukor Mohd Amin dan Ustaz Abdul Muiez bin Mohd Ruslee
   - Kumpulan Kedua - Cikgu Zalifah Omar dan Cikgu Siti Rohaizah Anuar
   - Kumpulan Ketiga - Ustaz Jaafar Ab Rahman dan Cikgu Khai Ronizam Salleh

+ Tarikh penghakiman pula adalah seperti berikut :-
   - Zon Sungai Air Tawar : 25 - 27 Jun 2012
   - Zon Sekinchan : 2 - 4 Julai 2012
   - Zon Sungai Besar : 9 - 11 Julai 2012
   - Zon Sabak Bernam : 12 - 13 & 16 Julai 2012

+ Selain penghakiman PPDa, kami juga diarahkan untuk memantau Program Sekolah Penyayang yang diuruskan oleh GBK seluruh sekolah ( Mengikut Pekeliling )



+ Cikgu-cikgu juga boleh memuat turun Laporan Dadah 2011 yang juga salah satu daripada instrumen pemantauan PPDa Di Sini.

+ Diharap perkongsian ini akan memberi sedikit sebanyak manfaat buat rakan-rakan guru di luar sana.

0 Komen Sedia Untuk Dibaca:

Post a Comment