Perkongsian Peribadi, Pendidikan dan Kerjaya. Semua Kisah Lobam

Friday, February 28, 2014

Cantik Sihat Bertenaga Ephyra Pilihanku

10:20 PM Posted by Lobam , , No comments
Ephyra Pilihanku


Assalamualaikum.

Alhamdulillah, syukur kepada Allah atas nikmat rezeki tidak bertepi. Selawat dan salam buat Sayyiduna Rasulullah tercinta serta para sahabat dan ahlul bait Baginda.

Memiliki kulit yang cantik, anjal, lembut dan berseri merupakan impian setiap insan. Malah memiliki kulit yang bersih sempurna bukan sahaja untuk kepuasan peribadi tetapi juga untuk memberi kepuasan kepada insan lain. 

Sebagai contoh, seorang isteri harus berhias untuk suaminya. Berhias bukan sahaja memberi erti memakai pakaian yang cantik serta mengenakan alat solekan yang tebal tetapi frasa berhias itu boleh dikembangkan dengan erti memiliki wajah menarik, tubuh yang menawan serta rambut yang sihat.

Seorang isteri juga tidak boleh meremehkan tentang kebersihan diri. Bukankah kebersihan itu sebahagian daripada iman. Jadi disamping menjaga kebersihan diri, keceriaan serta kecergasan dan bertenaga dalam melayan suami juga menjadi titik kebahagiaan suami isteri. Begitu juga buat sang suami. Kecantikan dalaman dan luaran pasti membenihkan rasa cinta sesama sendiri.

Kulit cantik idaman semua
Buat tatapan suami tercinta
Apakah produk yang boleh dipercaya
Agar tidak ditipu sentiasa

Untuk memiliki kecantikan dalaman dan luaran, terdapat  lambakan produk yang menjanjikan bulan dan bintang ada di pasaran luar sana. Ada yang menjanjikan kesan yang segera malah ada juga yang memakan masa. Pokok pangkalnya berbalik kepada keadaan kewangan diri kita. Tepuk poket tanya selera.


Ephyra salah satu produk keluaran bumiputera yang sedang menempa nama dalam bidang kecantikan dan kesihatan di Malaysia. Ephyra dirumuskan khas untuk kecantikan dan kesihatan yang bermula dari dalam. Ia mengandungi kolagen ikan laut dalam yang dihidrolisis secara semula jadi, yang sangat membantu kuasa penyerapan ke dalam kulit yang lebih pantas dan efektif untuk kesan yang lebih optimum.


Ephyra berkesan untuk semua
Tidak kira lelaki atau wanita
Kehebatan Ephyra jelas ternyata
Menjadi bualan rakyat Malaysia

Mengandungi 9 kandungan bahan semula jadi, menjadikan Ephyra sebagai minuman kesihatan yang lengkap 9 dalam 1 yang memiliki L-Glutathione dengan kolagen ikan putih laut dalam yang berkualiti tinggi. Rasanya yang lazat serta tidak hanyir membuatkan 10 daripada 10 pengguna menyatakan sokongan mereka terhadap Ephyra.

Ephyra bukan sahaja meningkatkan tenaga dan daya ingatan, malah kebaikan kolagen berkualiti tinggi yang wujud di dalam Ephyra membuatkan kulit menjadi berseri malah lebih sihat berbanding dahulu.

Dengan mempunyai dua fungsi utama kepada kulit, Ephyra memberi kesan seawal 14 hari dalam membantu meningkatkan keanjalan dan mencerahkan tona kulit. Sumber kolagen ikan laut dalam akan memperbaharui kulit dengan cara menyokong struktur kulit untuk memperbaiki tona kulit, keanjalan, tekstur dan membantu pengguna kelihatan lebih muda. Malah fungsi kolagen yang terdapat di dalam Ephyra juga membantu melegakan kesakitan tulang dan sendi, serta menguatkan rambut dan kuku.  

Dengan fungsi melindungi, khasiat 8 bahan anti oksidan yang terdapat di dalam Ephyra membantu melindungi sel-sel terhadap proses pengoksidaan yang merosakkan dan menyebabkan penambahan melanin (pigmentasi) pada kulit.

Ephyra Pilihanku

Jika ditanya apakah saya ingin mencuba produk yang sedang menempa nama ini, sudah pasti jawapannya YA. Kehidupan seharian yang penuh lelah membuatkan saya tidak berupaya untuk menempuhi hari yang penuh mencabar. Malah kehangatan mentari serta bahangnya yang membakar kulit pasti membuatkan kulit kusam tidak bermaya serta gelap tidak ceria. Sudah tentu saya memerlukan satu produk yang hebat malah mampu untuk 'boost' tenaga dalam menempuh hari yang mencabar.


Bagi saya, untuk apa saya melaburkan ribuan wang ringgit kepada produk yang belum tentu terjamin kesannya sedangkan saya berpeluang untuk mencuba produk yang berkualiti dan halal ini. Mendengar namanya, langsung saya cuba mencari seberapa banyak informasi produk yang menjadikan Norman Hakim dan isterinya Memey sebagai duta ini.

Yang halal itu pasti
Yang haram itu jelas
Produk halal produk dicari
Agar iman tidak terbabas


Banyak testimoni yang menarik telah didapati daripada pengguna produk seribu guna ini. Antaranya testimoni yang disiarkan melalui lama FB OceanLife2U. Memandangkan saya mempunyai Alergi terhadap beberapa perkara yang menyebabkan badan menjadi gatal dan ruam, testimoni ini pasti meningkat rasa keinginan saya untuk mencuba Ephyra ini.


Malah testimoni yang menggunakan duta Ephyra iaitu pelakon tampan Norman Hakim juga membuatkan kadar dofamin saya meningkat dan rasa teruja dan gembira untuk mencuba Ephyra. Sudah pasti khasiat Ephyra yang mampu menurunkan kadar kolestrol serta mengawal berat badan dan kadar metabolisme membuat saya rasa mahu melompat dan tidak sabar untuk mencubanya.


Rasanya yang sedap serta mampu meningkatkan tenaga harian saya serta daya tumpuan sebagai seorang pelajar sarjana sepenuh masa, pasti membuatkan saya lebih bersemangat dalam menempuhi kehidupan seharian yang penuh mencabar di kampus. Malah juga mampu membuatkan sistem pencernaan saya berjalan lancar.


Keunggulan Ephyra dalam meningkatkan daya imun, membuatkan hati terpaut. Keadaan yang panas dan berjerebu pasti membuatkan penyakit mudah hinggap. Dengan Ephyra, insya-Allah saya mempunyai daya imuniti lawan penyakit yang boleh membuatkan saya tercicir dalam pelajaran.


Keadaan persekitaran yang berdebu pasti membuatkan rambut saya kusam dan tidak bermaya. Dengan pengambilan Ephyra, insya-Allah kualiti rambut saya lebih meningkat serta lembut dan berkilat.


Watie bekas anggota kumpulan Elite juga menjadi 'lain' selepas mencuba produk Ephyra. Jika mereka percaya mengapa tidak kita?

Konklusinya, selepas membaca pelbagai maklumat mengenai Ephyra terutamanya melaui blog kenali Ephyra dan Instagram ephyra2u pastinya Ephyra sudah melekat di ingatan serta terpahat di dalam hati. Mudah-mudahan ada rezeki saya untuk memiliki dan mencuba Ephyra. Hanya rezeki Allah dan masa yang menentukannya. Tidak sabar untuk bersama Ephyra sebagai  co-sponsor SBB2014.  Hanya Jauhari Mengenal Manikam. Hanya yang pakar mengetahui sesuatu kebaikan ibarat kata pepatah Beranak kandung, beranak tiri; ada bersudu daun labu, ada bersudu daun pisang. Cantik, Sihat dan Bertenaga - Ephyra Pilihanku.

Mari bersama-sama memeriahkan majlis gilang-gemilang Sepetang Bersama Blogger dan Yeo’s 2014, sila klik gambar di bawah untuk mendaftar sekarang.

Sepetang Bersama Blogger dan Yeo's 2014

0 Komen Sedia Untuk Dibaca:

Post a Comment