Perkongsian Peribadi, Pendidikan dan Kerjaya. Semua Kisah Lobam

Friday, May 10, 2013

#TSDayOut : Peluang Memandu Airbus A320 & Boeing 737

11:36 PM Posted by Lobam , No comments
Asalamualaikum.

Alhamdulillah, syukur kepada Allah atas kurniaan nikmat paling berharga iaitu Iman dan Islam. Selawat dan salam buat Rasul junjungan tercinta.


Pernahkah terfikir suatu hari nanti kita akan memandu Airbus A320 mahupun Boeing 737. Pastinya nampak mustahil melainkan kita adalah merupakan juruterbang yang mengemudi pesawat tersebut. Tetapi kini impian boleh menjadi kenyataan.Semua orang mampu melakukannya.


Bagi penumpang yang biasa menggunakan perkhidmatan penerbangan Firefly pastinya Skypark Terminal Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah Subang bukanlah asing. Dengan 13 destinasi merentasi 4 negara Asean, Firefly mampu dilihat sebagai syarikat penerbangan komuniti dengan asas penerbangan kos rendah.

Di Skypark Terminal ini letaknya SimFlightKL, sebuah syarikat yang menyediakan simulator pemanduan Airbus A320 dan Boeing 737 dengan harga serendah RM45.00. SimFlightKL dibuka setiap hari bermula jam 10.00 pagi sehingga 10.00 malam. Selain itu, anda juga boleh menyertai Flying Club. Di sini anda akan dilatih untuk terbang secara solo melalui simulator. Setelah dilatih anda akan terbang sendirian tanpa bantuan jurulatih SimFlightKL. Anda akan dilatih dalam semua aspek penerbangan simulator mengikut proses yang sama seperti untuk mendapatkan lesen penerbangan.

Oh ya, SimFlightKL juga menjadi lokasi pengambaran Filem Pilot Cafe dan beberapa drama yang lain. Jom kita layan dahulu gambar dan video yang disediakan.







0 Komen Sedia Untuk Dibaca:

Post a Comment