Perkongsian Peribadi, Pendidikan dan Kerjaya. Semua Kisah Lobam

Thursday, September 18, 2014

Review Buku Terapi Biblio Kepulihan

6:53 AM Posted by Lobam No comments
Assalamualaikum.

Alhamdulillah. Syukur kepada Allah atas kurniaan nikmat rezeki. Selawat dan salam buat Rasul junjungan mulia.


Terapi Biblio Kepulihan – Bila pengalaman menjadi penulisan. Isu permasalahan dadah yang tidak pernah surut menjadi asas kepada penulisan ini. Menghimpunkan 24 kajian kes yang diolah menjadi barisan cerpen nan indah membuatkan buku Terapi Biblio Kepulihan satu kajian yang perlu dihayati.

Menghimpunkan penulis amatur di dalam sebuah buku dengan impak kepulihan dalam penyalahgunaan dadah membuka ruang kepada masyarakat untuk tahu bahawa penagih juga mampu membawa diri keluar dari alam kegelapan.

Disusun dengan terperinci oleh gabungan tiga pensyarah mapan iaitu Profesor Madya Dr. Abdul Halim Hussin, Profesor Dato’ Dr Mizan Adilliah dan Dr. Amin Al Haadi pasti membuatkan buku ini menjadi sumber rujukan utama dalam terapi biblio.

Buku yang signifikan dengan ACREDA USIM ini pertama kali memperkenalkan kaedah biblio sebagai terapi dalam kepulihan. Perkara ini diterangkan secara ilmiah oleh Dr. Al Haadi dengan menekankan sejarah, pelaksanaan, kelebihan dan kelemahan terapi biblio.

Melalui buku ini pembaca akan dibawa mengembara menelusuri lorong-lorong hitam penagihan. Walaupun buku ini lebih menekankan kepada teori dan isinya lebih akademik tetapi dengan cara penulisan yang santai mampu meresap ke dalam nubari pembaca.

Buku yang diterbitkan oleh Penerbit USIM dengan nombor ISBN 978-967-440-078-1 boleh dibeli di Penerbit USIM dengan harga RM 20.00 senaskah. Saya membeli buku ini di Kolokium PERKAMA.

0 Komen Sedia Untuk Dibaca:

Post a Comment