Perkongsian Peribadi, Pendidikan dan Kerjaya. Semua Kisah Lobam

Sunday, February 24, 2013

Memacu Adrenalin Di Skytrex Adventure Shah Alam

12:22 AM Posted by Lobam , No comments
Assalamualaikum.

Alhamdulillah syukur atas kurniaan rezeki yang melimpah ruah serta selawat dan salam buat Rasul junjungan tercinta.

Beberapa hari lalu telah saya lakarkan kegembiraan kerana terpilih untuk menyertai #TSDayOut yang bakal dijalankan melalui entri ini. Alhamdulillah hari ini telah selesai program anjuran Tourism Selangor yang berlangsung di Skytrex Adventure Pusat Botani Negara yang terletak di Shah Alam. Program yang melibatkan seramai 23 orang peserta yang terdiri daripada penggemar Facebook dan Twitter Tourism Selangor beserta blogger handalan ini benar-benar mencabar keupayaan fizikal dan mental para peserta.


Secara umumnya pengembaraan Skytrex menyediakan aktiviti luar berkonsepkan eko-rekreasi dengan penerapan nilai pendidikan melalui aktiviti-aktiviti hijau, yang mengkehendaki para peserta 'terbang' dari pokok ke pokok melalui halangan di udara pada ketinggian 5 meter hingga 22 meter.

Aktiviti ini memberi peluang kepada para penggemar aktiviti lasak melihat alam melalui dimensi yang berbeza iaitu melalui pandangan mata burung. Jelas, anyaman antara keterujaan dan ketakunan membuatkan aktiviti ini menjadi lebih menarik dan hebat.

Skytrex yang pada asasnya menggabungkan perkataan "Sky" dan "Trek", menggambarkan kesempurnaan aktiviti yang dijalankan di taman - Pengembaraan melalui "langit" hutan. Siapa sangka, di tengah-tengah pembangunan Bandaraya Shah Alam terselit permata kehijauan yang mendamaikan. 

Skytrex menyediakan 3 circuit yang berbeza dari segi cabarannya.

1. The Extreme Challenge
Cabaran terbesar daripada 3 litar yang ada. Mempunyai 34 cabaran halangan ekstrem buat pengemar aktiviti lasak yang hati kering. Dengan platform setinggi 22 meter dari tanah menjadikan ini adalah satu pengalaman yang pasti anda tidak akan lupa. Atasi ketakutan anda mencuba The Extreme Challenge. Pasti berbaloi.

2. The Big Thrill
Litar pertengahan ini mempunyai 27 cabaran dengan platform setinggi 17 meter dari tanah. Ini adalah satu pengalaman menyeronokkan.

3. The Little Adventure
Litar ini disediakan untuk mereka yang baru berjinak dengan dunia aktiviti lasak. Menikmati 23 halangan pada ketinggian 5 meter sangat sesuai buat para beginner. Merentasi dari pokok ke pokok dengan pelbagai halangan dan diakhiri dengan flying fox merentasi tasik membuatkan jiwa meronta untuk mencuba ke tahap yang lebih mencabar.

Bagi anda yang ingin mengetahui tentang Skytrex Adventure, klik gambar di bawah untuk paparan lebih jelas.





Oh ya, Skytrex Adventure hanya beroperasi sepenuhnya pada hujung minggu.H
ari biasa hanya untuk peserta berkumpulan sahaja dan tidak dibuka kepada individu. Anda boleh hadir terus ke Taman Botani Negara atau hubungi pihak Skytrex Adventure untuk tempahan.




Baiklah, selepas ini saya akan ceritakan pula bagaimana The Big Thrill memacu adrenalin saya ke tahap maksima. Nantikan entri selanjutnya. Terima kasih kerana meneruskan pembacaan anda hingga ke penulisan terakhir. Semoga ada manfaatnya.

0 Komen Sedia Untuk Dibaca:

Post a Comment