Perkongsian Peribadi, Pendidikan dan Kerjaya. Semua Kisah Lobam

Monday, January 14, 2013

'Remote Aircond' Rosak Di Dr Campsite

11:05 PM Posted by Lobam , , No comments
Assalamualaikum. Apa khabar semua? Saya sentiasa mendoakan agar semua pembaca Kisah Seorang Lobam berada dalam kemanisan Iman dan kelazatan Amal. 

Syukur Alhamdulillah selepas beberapa hari berkampung di pinggir bandar ditemani deruan aliran sungai yang mendamaikan serta nyanyian unggas rimba bersahut sahutan, akhirnya saya kembali semula ke pangkuan keluarga tercinta.


11 Januari lalu, saya bersama tiga orang guru membawa rombongan pelajar seramai 42 orang menyertai Kem Jati Diri & Kepimpinan Anak Asnaf Zakat di Dr Campsite, Hulu Langat. Kem ini terletak kira-kira 1 km daripada Pekan Batu 18 Hulu Langat berhampiran Masjid Lubuk Kelubi.



Kem yang terletak di tepi Sungai Langat itu menyajikan sejuta kedamaian buat pengunjung yang ingin lari dari kesesakan dan kekusutan serta noda debuan kota. Deruan aliran sungai yang berirama pasti menjadi terapi yang ampuh bagi mereka yang menginginkan kedamaian. Tambahan pula dikelilingi pepohon yang merimbun serta sungai yang mengalir tenang pasti menambahkan kesan khas pada grafik serta sistem suara alam yang semula jadi. Kabus yang melatari pandangan menghilangkan seketika lukisan bukit pada waktu pagi menambahkan kesan dramatik pada warna dan suasana persekitaran.


Cahaya matahari yang berlumba-lumba menembusi kabus membuatkan cahaya yang masuk samar-samar menjadikan subuh di Dr Campsite begitu mengujakan. Pastinya pemandangan semulajadi ini membuatkan naluri terjentik mengenangkan keindahan dan kebesaran Tuhan sekalian alam.

Nyanyian unggas yang bersahut-sahutan pada waktu malam mengamit kenangan zaman kanak-kanak ketika masih menetap di pangkuan desa tercinta. Hawa sejuk yang sentiasa menemani malam pasti membuatkan tidur sentiasa terjaga. Sehingga saya menyangkakan yang pendingin hawa masih terpasang. Tercari-cari juga di mana letaknya alat kawalan jauh. Rupa-rupanya 'Remote Aircond' sudah rosak. Hehehe. Kesejukannya membuatkan saya terpaksa menyarung 2 helai baju namun masih belum mampu menghilangkan rasa yang menggigit.

Kem ini dilengkapi dengan pelbagai kemudahan asas antaranya chalet yang boleh menempatkan 4 orang dalam satu masa, dorm para peserta, 3 buah dewan terbuka, dewan makan, kedai jualan, surau dan fasiliti aktiviti lasak.


Banyak aktiviti yang boleh dilakukan di sini seperti kem kepimpinan, kem jati diri, kem pemantapan sahsiah dan apa jua aktiviti lasak. Semuanya boleh dibincang.

Saya sajikan beberapa keping gambar lagi untuk tatapan pengunjung blog ini.














Unuk maklumat lanjut boleh layari Laman Sesawang Dr Campsite atau hubungi Puan Zainah di talian 0133937674 

Jumpa lagi di entri akan datang. Terima kasih.


0 Komen Sedia Untuk Dibaca:

Post a Comment